- Noteikumi nosaka kārtību, kādā nozares profesoru padome novērtē
profesora vai asociētā profesora amata pretendenta zinātnisko un
pedagoģisko kvalifikāciju.
- Nozares profesoru padome novērtē profesora vai asociētā profesora
amata pretendenta zinātnisko un pedagoģisko kvalifikāciju, pamatojoties
uz dokumentiem, kas apliecina atbilstību šo noteikumu 4.punktā minētajiem
kritērijiem.
- Novērtējot pretendenta atbilstību profesora vai asociētā profesora
amatam, ņem vērā pēdējo sešu gadu laikā iegūto zinātnisko un pedagoģisko
kvalifikāciju. Pedagoģiskās kvalifikācijas sastāvdaļa ir arī
organizatoriskā kompetence, kas raksturo personāla vadības pieredzi un
spējas.
- Zinātnisko un pedagoģisko kvalifikāciju, kā arī organizatorisko
kompetenci nozares profesoru padome novērtē, ņemot vērā šādus kritērijus:
4.1. zinātniskās kvalifikācijas vērtēšanā:
4.1.1. zinātniskās publikācijas izdevumos, kuri iekļauti Latvijas
Zinātnes padomes apstiprinātajā vispāratzīto recenzējamo zinātnisko
izdevumu sarakstā (profesoriem piecas publikācijas, asociētajiem
profesoriem trīs publikācijas);
4.1.2. piedalīšanās starptautiskajās zinātniskajās konferencēs (ar
jebkādu referātu) Latvijā un ārvalstīs (profesoriem piecās konferencēs,
asociētajiem profesoriem trijās konferencēs);
4.1.3. Latvijas Zinātnes padomes un citu valsts pētījumu projektu un
programmu vadība vai līdzdalība to īstenošanā;
4.1.4. starptautiski finansētu pētījumu projektu vadība vai līdzdalība
to īstenošanā;
4.1.5. zinātnisko līgumdarbu vadība vai līdzdalība to īstenošanā;
4.1.6. eksperta darbība Latvijas Zinātnes padomes un starptautiskajos
projektos un programmās;
4.1.7. starptautisku mākslinieciskās jaunrades un sporta projektu vadība
vai līdzdalība to īstenošanā, kā arī līdzdalība izstādēs un konkursos;
4.1.8. saņemtie patenti un licences;
4.2. pedagoģiskās kvalifikācijas vērtēšanā:
4.2.1. doktorantu darbu vadība;
4.2.2. maģistrantu darbu vadība;
4.2.3. lekciju un semināru vadība;
4.2.4. studiju kursu (priekšmetu) programmu izstrāde;
4.2.5. studiju programmu izstrāde un vadība;
4.2.6. piedalīšanās ar referātiem akadēmiskajās konferencēs;
4.2.7. mācību grāmatu un mācību līdzekļu sagatavošana un to nodošana
publicēšanai vai izdotie darbi;
4.2.8. kvalifikācijas celšana ārvalstu un Latvijas augstskolās vai
zinātniskās pētniecības iestādēs;
4.2.9. lekciju lasīšana ārvalstu augstskolās;
4.3. organizatoriskās kompetences vērtēšanā (saistībā ar akadēmisko un
sabiedrisko darbību):
4.3.1. zinātnisko un akadēmisko komisiju vai koleģiālo institūciju vadība
vai līdzdalība to darbībā;
4.3.2. starptautisko konferenču organizācijas komisijas vadība vai
līdzdalība to darbībā;
4.3.3. zinātnisko izdevumu redakcijas kolēģijas vadība vai līdzdalība to
darbībā;
4.3.4. augstskolas, fakultātes, institūta, profesoru grupas, katedras,
laboratorijas vadība;
4.3.5. starptautisko zinātnisko, akadēmisko vai mākslas nozaru apvienību
vadība vai līdzdalība to darbībā;
4.3.6. oficiāli apstiprināts valsts, pašvaldību un citu juridisko vai
fizisko personu dibināto uzņēmējsabiedrību konsultants.
- Profesora amata pretendenta darbības atbilstību vērtē vismaz pēc
trijiem šo noteikumu 4.1. apakšpunktā minētajiem kritērijiem, asociētā
profesora amata pretendenta darbības atbilstību vismaz pēc diviem
kritērijiem.
- Profesora amata pretendenta darbības atbilstību vērtē vismaz pēc
pieciem šo noteikumu 4.2.apakšpunktā minētajiem kritērijiem, asociētā
profesora amata pretendenta darbības atbilstību vismaz pēc četriem
kritērijiem, asociētā profesora amata pretendenta profesionālo studiju
programmās darbības atbilstību vismaz pēc diviem kritērijiem.
- Profesora amata pretendenta darbības atbilstību vērtē vismaz pēc
trijiem šo noteikumu 4.3.apakšpunktā minētajiem kritērijiem, asociētā
profesora amata pretendenta un asociētā profesora amata pretendenta
profesionālo studiju programmās darbības atbilstību vismaz pēc viena
kritērija.
- Profesora vai asociētā profesora amata pretendenta darbības
atbilstību šo noteikumu 4.punktā minētajiem attiecīgajiem kritērijiem katrs
nozares profesoru padomes loceklis vērtē ar vienu no šādiem vērtējumiem:
"izcili", "ļoti labi", "labi", "apmierinoši" vai "neapmierinoši". Vērtējumu
un vērtējuma īsu pamatojumu ieraksta protokolā.
- Pamatojoties uz protokolā ierakstītajiem individuālajiem vērtējumiem,
nozares profesoru padome pieņem kopīgo vērtējumu par profesora vai asociētā
profesora amata pretendenta zinātnisko un pedagoģisko kvalifikāciju.